Speerpunten uit het B2B marketing onderzoek 2019

Vanochtend publiceerde Frank Husmann op Emerce de uitkomsten van het B2B marketing onderzoek 2019.  Hierin is door het bedrijf Online Succes een representatieve steekproef gehouden onder B2B marketeers.  Het doel lijkt inzichtelijkheid verkrijgen in strategische focusgebieden, favoriete proposities en online kanalen voor het komende jaar. Interessant is dat liefst 86% van de ondervraagden aangeeft B2B leadgeneratie als belangrijkste strategische focus te hebben, dit nauw gevolgd door conversie van lead naar klant(82%). Als 3e komt customer experience naar voren(55%),  gevolgd door ROI van de marketing inspanningen(50%) op de 4e plek. Het rijtje wordt afgesloten met focus op marketing-automation op plek 5(48%).

Naast deze uitkomsten viel m.n. de populariteit van content marketing op en de verwachte groei voor adverteren via Linkedin. Lees hier alle onderzoeksresultaten.

VDB helpt diverse opdrachtgevers succesvol met B2B leadgeneratie door proactief kwalitatieve meetings in te plannen met geïnteresseerde MKB Ondernemers. Daarnaast zorgen we ook voor advies om uw conversie van lead naar klant te verhogen. Zowel in offline sales follow up als online via gerichte online performance expert analyses.

Wilt u in 2019 ook betere leadgeneratie of hogere conversies van lead naar klant? We helpen u graag met effectieve meetbare campagnes! Laat het ons hier graag weten.

 

#emerce  #b2b #marketingonderzoek #onlinesucces #leadgeneratie #conversie #ROI #2019 #VDBSalesConsultancy #onlinesucces