LinkedIn leadgeneratie 2019-12-04T20:38:24+00:00

Linkedin-Leadgeneratie: Bereik uw MKB / KMO doelgroep online!

Een andere mogelijkheid in B2B Leadgeneratie is benutten van het platform Linkedin. Dit is een online sociaal netwerk dat gericht is op de professionele beroepsbevolking. Mondiaal gekeken hebben 660 miljoen professionals een profiel hier. Hiervan zijn er iets minder dan 8 miljoen(liefst 84% van de beroepsbevolking) in Nederland en meer dan 3 miljoen(57% van de beroepsbevolking) in België.

Doelgroep

Dit gezegd hebbende zult u begrijpen dat dit dus een uitermate interessant platform is om uw doelgroep te bereiken. Zowel qua volume als kwaliteit. Linkedin heeft namelijk zeer goede targeting mogelijkheden voor uw ideale prospect. Naast bedrijfsomvang, branches en regio –gehanteerde selectiecriteria voor het telefonisch plannen van afspraken – kunnen ook functieprofiel, 2e graads connecties, gemeenschappelijke groepen, custom audiences(look-a-likes van uw bestaande klanten/connecties) worden gehanteerd. Op die manier schiet u natuurlijk minder met hagel en meer met scherp. Daarnaast snijdt het mes ook nog aan 2 kanten. Enerzijds vergroot u hiermee uw Linkedin netwerk, anderzijds  genereert u ook nog eens concrete opvolgbare sales leads!

Werkwijze

Eerst helpen we opdrachtgevers altijd met het vergroten van hun 1e graads netwerk door het toevoegen van nieuwe (relevante) connecties.  Om dit te bewerkstelligen dienen we goede berichten templates voor te bereiden. Dit voor het eerste connectieverzoek alsmede de opvolgberichten na connectie/ acceptatie van het verzoek door de prospect. Als dit klaar staat en we toegang hebben tot uw profiel starten we met het verzenden van de eerste connectieverzoeken naar relevante prospects. U zult zien dat uw 1e graads netwerk snel groeit en de eerste informatie aanvragen en/of concreet inplanbare afspraken(leads) uit de eerste acties rollen. U kunt ervoor kiezen deze leads zelf op te volgen of VDB hier de eerste follow-up in te laten doen. Afhankelijk van uw tijd, affiniteit en voorkeur!

Vergoedingsmodel

Ook hier gaan wij weer gericht te werk op basis van een goede inventarisatie.  Via een intakeformulier achterhalen we .  In overleg bepalen we een reëel vergoedingsmodel(eenmalige campagne setupkosten + vast maandtarief of een hybride vergoedingsmodel). Vervolgens segmenteren de juiste MKB/KMO doelgroep en zetten we deze prospect in Linkedin klaar voor connectieverzoek. In overleg kunt u altijd nog eens door deze lijst heen gaan en bepaalde prospects of huidige klanten er uit filteren.  Uw  investering is te allen tijde behapbaar daar een nieuwe campagne al met 1 maand  te testen valt.

Kansen

Linkedin Leadgeneratie is als autonoom kanaal zeer interessant voor alle B2B georiënteerde organisaties. Daarnaast is het een alternatief kanaal voor organisaties die het koud ‘telefonisch plannen van afspraken’ net iets te direct vinden. Ook zien we een interessante kruisbestuiving tussen ‘Linked leadgeneratie’ en het ‘telefonisch plannen van afspraken’. Alle respons – zowel positief(ja, ik wil graag mee informatie of een afspraak) als negatief(nee, geen interesse) zal toch adequaat moeten worden opgevolgd om zoveel leads er uit te kunnen destilleren. Ook kunnen we deze 2 kanalen vanuit VDB SalesConsultancy afwisselen om zo u groeidoelstelling maximaal te kunnen invullen.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over ‘Linkedin Leadgeneratie’ neem dan hieronder graag contact met ons op.

Contact