Personeels- en klantenwerving via LinkedIn Leadgeneratie

Een andere mogelijkheid in B2B Leadgeneratie is benutten van het platform Linkedin. Dit is een online sociaal netwerk dat gericht is op de professionele beroepsbevolking. Mondiaal hebben 660 miljoen professionals een profiel hier. Hiervan zijn er iets minder dan 8 miljoen(liefst 84% van de beroepsbevolking) in Nederland en meer dan 3 miljoen(57% van de beroepsbevolking) in België.

Doelgroep

Je zult begrijpen dat dit een uitermate interessant platform is om jouw relevante doelgroep te bereiken. Of je nu op zoek bent naar nieuw geschikt personeel of naar passende klnaten. Dit platform biedt voldoende kansen,  zowel qua volume als kwaliteit. LinkedIn heeft namelijk zeer goede targeting mogelijkheden: naast bedrijfsomvang, branches en regio –gehanteerde selectiecriteria voor het telefonisch plannen van afspraken – kunnen ook functieprofiel, 2e graads connecties, gemeenschappelijke groepen, custom audiences(look-a-likes van je bestaande klanten/personeel) worden gehanteerd. Op die manier schiet je natuurlijk minder met hagel en meer met scherp. Daarnaast snijdt het mes ook nog aan 2 kanten. Enerzijds vergroot je hiermee jouw Linkedin netwerk, anderzijds genereer je ook nog eens  relevante leads.

Werkwijze

Eerst vergroten we je 1e graads netwerk door het toevoegen van nieuwe relevante connecties.  Hiervoor denken we goed na over welke doelgroep het meest interessant voor je is. Vervolgens zetten we samen engaging berichtentemplates in de steigers. Dit voor het eerste connectieverzoek alsmede de opvolgberichten na connectie/ acceptatie van het verzoek. Als dit klaar staat starten we met het verzenden van de eerste connectieverzoeken naar relevante prospects. Je zult zien dat je 1e graads netwerk snel groeit en de eerste respons uit de campagne rolt. Je kunt ervoor kiezen deze  respons zelf op te volgen of VDB hier de eerste follow-up in te laten doen. Belangrijk is dat het in ieder geval adequaat en kwalitatief gebeurd. Uiteraard met als doel het creëren van relaties en idealiter het plannen van kennismakingsafspraken. Nadat alle relevante prospects in de test zijn benaderd en alle reacties zijn opgevolgd maken we samen de balans op. Hierbij kijken we naar hoeveel nieuwe connecties, op te volgen leads, meetings, offertes en/of contracten er (al) uit zijn gekomen. Op basis hiervan bepalen we de ROI en bespreken we hoe we dit kunnen opschalen.

Vergoedingsmodel

Afhankelijk van uw doelstellingen en marketingstrategie maken we graag een reëel voorstel op maat.

Kansen

Linkedin Leadgeneratie is als autonoom kanaal zeer interessant voor alle B2B georiënteerde organisaties. We zetten dit kanaal steeds vaker in om geschikte personeelskandidaten te vinden voor je openstaande vacatures. Daarnaast is het een alternatief kanaal voor organisaties die het (koud) telefonisch plannen van afspraken net iets te direct vinden. Ook zien we een interessante kruisbestuiving tussen ‘LinkedIn leadgeneratie’ en het ‘telefonisch plannen van afspraken’. Alle respons – zowel positief(‘Ja, bel me eens volgende week of Ja, ik heb interesse in een kennismakingsgesprek’), medium(‘Kan mogelijk interessant zijn, stuur me meer informatie’) als negatief(‘Nee, nu geen interesse’) zal toch adequaat moeten worden opgevolgd om je pijplijn te kunnen vullen en het maximale resultaat uit de campagne te kunnen halen. Ook kunnen we deze 2 kanalen vanuit VDB SalesConsultancy afwisselen. Er zijn diverse manieren om jouw groeidoelstelling in te kunnen vullen.

Heb je vragen of wil je meer informatie, neem dan hieronder graag contact met ons op.

HEB JE INTERESSE IN WAT WE VOOR JE KUNNEN BETEKENEN?