Meer klanten via LinkedIn Leadgeneratie.

Een andere mogelijkheid in B2B Leadgeneratie is benutten van het platform Linkedin. Dit is een online sociaal netwerk dat gericht is op de professionele beroepsbevolking. Mondiaal gekeken hebben 660 miljoen professionals een profiel hier. Hiervan zijn er iets minder dan 8 miljoen(liefst 84% van de beroepsbevolking) in Nederland en meer dan 3 miljoen(57% van de beroepsbevolking) in België.

Doelgroep

Je zult begrijpen dat dit dus een uitermate interessant platform is om jouw doelgroep te bereiken. Zowel qua volume als kwaliteit. LinkedIn heeft namelijk zeer goede targeting mogelijkheden voor jouw ideale doelgroep. Naast bedrijfsomvang, branches en regio –gehanteerde selectiecriteria voor het telefonisch plannen van afspraken – kunnen ook functieprofiel, 2e graads connecties, gemeenschappelijke groepen, custom audiences(look-a-likes van uw bestaande klanten/connecties) worden gehanteerd. Op die manier schiet je natuurlijk minder met hagel en meer met scherp. Daarnaast snijdt het mes ook nog aan 2 kanten. Enerzijds vergroot je hiermee jouw Linkedin netwerk, anderzijds genereer je ook nog eens concrete sales leads.

Werkwijze

Eerst vergroten we je 1e graads netwerk door het toevoegen van nieuwe relevante connecties.  Hiervoor denken we goed na over welke doelgroep het meest interessant voor je is. Vervolgens zetten we samen engaging berichtentemplates in de steigers. Dit voor het eerste connectieverzoek alsmede de opvolgberichten na connectie/ acceptatie van het verzoek. Als dit klaar staat starten we met het verzenden van de eerste connectieverzoeken naar relevante prospects. Je zult zien dat je 1e graads netwerk snel groeit en de eerste respons uit de campagne rolt. Je kunt ervoor kiezen deze  respons zelf op te volgen of VDB hier de eerste follow-up in te laten doen. Belangrijk is dat het in ieder geval adequaat en kwalitatief gebeurd. Uiteraard met als doel het creëren van relaties en idealiter het plannen van kennismakingsafspraken. Afhankelijk van jouw tijd, affiniteit en voorkeur. Nadat alle relevante prospects in de test zijn benaderd en alle reacties zijn opgevolgd maken we samen de balans op. Hierbij kijken we naar hoeveel nieuwe connecties, op te volgen leads, meetings, offertes en/of contracten er (al) uit zijn gekomen. Op basis hiervan bepalen we de  ROI en bespreken we dit kunnen opschalen.

Vergoedingsmodel

Ook hier gaan wij weer gericht te werk op basis van een goede inventarisatie.  Via een intakeformulier achterhalen we de benodigde marketinginformatie. Vervolgens kunnen we voor jouw organisatie en doelstellingen een reëel vergoedingsmodel bepalen.

Kansen

Linkedin Leadgeneratie is als autonoom kanaal zeer interessant voor alle B2B georiënteerde organisaties. Daarnaast is het een alternatief kanaal voor organisaties die het koud ‘telefonisch plannen van afspraken’ net iets te direct vinden. Ook zien we een interessante kruisbestuiving tussen ‘LinkedIn leadgeneratie’ en het ‘telefonisch plannen van afspraken’. Alle respons – zowel positief(ja, ik wil graag mee informatie of een afspraak) als negatief(nee, geen interesse) zal toch adequaat moeten worden opgevolgd om je pijplijn te kunnen vullen en het maximale er uit te kunnen halen. Ook kunnen we deze 2 kanalen vanuit VDB SalesConsultancy afwisselen. Op die manier kunnen we jouw groeidoelstelling permanent invullen.

Heb je vragen of wil je meer informatie, neem dan hieronder graag contact met ons op.

HEEFT U INTERESSE IN WAT WE VOOR U KUNNEN BETEKENEN?

Contact