Sales Consultancy 2019-11-28T12:29:26+00:00

Sales Consultancy

Het heeft onze passie om voortdurend te streven naar hogere conversies of betere verkoopresultaten. We zien dat het steeds vaker voorkomt dat bedrijven (een deel van) hun sales / acquisitie outsourcen of gebruik maken van tijdelijke boosts. Het komt ook geregeld voor dat bedrijven puur projectmatig extra sales ondersteuning zoeken. Herkent u dit? Voor u dan goed om te weten dat VDB, naast haar directe campagnes met Marketeers & Ondernemers, ook collega-bedrijven helpt hun verkoopresultaten te verbeteren. We doen dit zowel door onze expertise & netwerk op freelance basis ter beschikking te stellen. Vaak een dag of dagdeel en inhouse bij de opdrachtgever.

Proactieve aanpak

Onze aanpak gaat uit van een proactieve marktbenadering. Dit wordt vorm gegeven in een 2-traps benadering. Ten eerste sturen we een enthousiasmerende mailpropositie. Door het triggerende karakter komt hier vaak al enige positieve respons op binnen en kunnen de eerste afspraken met prospects worden ingepland. Ten tweede ontwikkelen we een goede belpropositie om alle no-respons proactief telefonisch te benaderen en ze alsnog te verleiden om een afspraak met ons te plannen. Ook hier komt weer een mooie conversie uit naar concrete gemaakte afspraken voor in uw agenda. Op die manier vult u uw sales pijplijn met nieuwe leads.

Om met bovenstaande acquisitieproces te kunnen starten dienen we natuurlijk enige voorbereiding te treffen. Zo zullen we nader kennis moeten maken met uw organisatie, de marketingstrategie en beschikbare proposities en salesstimuleringstools. Hierbij komen vragen aan bod als:

  1. Welke ervaringen zijn er tot op heden? Wat werkt goed en wat niet?
  2. Welke doelgroep(en) zijn er?
  3. Wat is het belangrijkste onderscheidend vermogen?
  4. Welke wervingsproposities worden ingezet en waarom?

Op basis van de antwoorden en mogelijkheden bedenken we een verkoopstrategie. Als we beiden enthousiast zijn gaan we deze testen. ‘Meten is weten’ is natuurlijk een mooie onliner. Het is ook ons handelsmerk en onze basis om succes te monitoren en waar nodig bij te sturen.

Zou dit voor uw bedrijf interessant kunnen zijn?  Ziet u als Collega Ondernemer synergie kansen in een partnership? Heeft u nog (meer) vragen over onze aanpak of resultaten? Laat het ons in alle gevallen graag hieronder weten!

Contact