Sales Consultancy 2018-02-01T15:36:07+00:00

Sales Consultancy & Joint Ventures

Het heeft onze passie om voortdurend te streven naar hogere conversies of betere verkoopresultaten. We zien dat het steeds vaker voorkomt dat bedrijven (een deel van) hun sales / acquisitie outsourcen of gebruik maken van tijdelijke boosts. Daarnaast zoeken Ondernemers steeds vaker naar complementaire sales ondernemers om synergie mee te creëren. Het komt ook geregeld voor dat bedrijven puur projectmatig extra sales ondersteuning zoeken.

Herkent u dit? Voor u dan goed om te weten dat VDB, naast haar directe campagnes met Marketeers & Ondernemers, ook collega-bedrijven graag helpt hun verkoopresultaten te verbeteren. We doen dit zowel door onze expertise & netwerk op freelance basis ter beschikking te stellen alsmede joint ventures te aan te gaan o.b.v. shared revenu. Diverse opdrachtgevers kunnen beamen dat onze proactieve & klantgerichte benadering tot hoge conversies leidt bij de gewenste doelgroep aan tafel. Vervolgens zorgen we gezamenlijk voor de juiste (kwalitatieve) follow-up voor een zo hoog mogelijke conversie naar getekende contracten.

Proactieve aanpak

Onze aanpak gaat uit van een proactieve marktbenadering. Dit wordt vaak vorm gegeven in een 2-traps benadering. Ten eerste sturen we een enthousiasmerende mailpropositie. Door het triggerende karakter komt hier vaak al enige positieve respons op binnen en kunnen de eerste meetings reeds worden gepland. Ten tweede ontwikkelen we een goede belpropositie om alle non respons proactief telefonisch te benaderen en ze alsnog te verleiden of te overtuigen om een afspraak met u te maken. Ook hier komt weer een mooie conversie uit naar concrete gemaakte afspraken voor in uw agenda.

Om met bovenstaande acquisitieproces te kunnen starten dienen we natuurlijk enige voorbereiding te treffen. Zo zullen we nader kennis moeten maken met uw bedrijf & marketing & sales aanpak. Welke ervaringen zijn er tot op heden? Wat werkt goed en wat  niet? Welke doelgroep(en) zijn er?  Wat is het belangrijkste onderscheidend vermogen? Welke wervingsproposities worden ingezet en waarom?  Op basis van dergelijke inventarisatievragen bedenken & testen we vervolgens een uit te stippelen verkoopstrategie. ‘Meten is weten’ is natuurlijk een mooie onliner, maar wel ons handelsmerk en de basis om het succes te monitoren en waar nodig bij te sturen.

Interesse?

Zou dit voor uw bedrijf interessant kunnen zijn, bent u voor een joint venture op zoek naar een sales partner of wilt u gewoon vrijblijvend advies? Laat het ons hieronder graag weten!

 

 

Contact