Telefonisch afspraken maken

Het is een open deur dat new business afspraken van essentieel belang zijn voor een organisatie. Zoals Johan Cruijff ooit zei: ‘Als je niet schiet, kun je niet scoren’, betekent dit natuurlijk dat je pas echt kans maakt op een nieuwe klant als je zendtijd krijgt bij ze aan tafel. Alhoewel het ‘telefonisch afspraken plannen’ niet tot de meest favoriete taken behoort van ondernemers, hebben wij goed nieuws: ‘bij ons wel!’. Wij nemen graag dit hele proces kwalitatief voor je uit handen. We beschikken over verkopers die de klappen van de zweep kennen.  In de juiste sfeer bouwen zij aan een kwalitatieve new business afspraak. Op deze manier helpen we reeds diverse klanten in Nederland en België aan kwalitatieve afspraken. Uiteraard enkel met prospects die vallen binnen hun MKB/KMO doelgroep. De goede scores die onze klanten hier vervolgens op behalen zijn het bewijs van onze kwalitatieve aanpak.

Voorbereiding

We willen graag gericht voor jouw organisatie gaan werven en dienen daarvoor eerst jullie marketingstrategie goed te doorgronden.  Denk aan jullie usp’s, doelgroep, proposities, branche, dienstverlening, concurrentie, positionering, enz. Als we dit helder hebben kunnen we de belpropositie, informatiemail en prospectlijst gaan opmaken. We borduren graag voort op de succesvolle belpropositie & informatiemails die we voor veel andere opdrachtgevers gebruiken. Uiteraard kunnen we in overleg altijd aanpassingen doorvoeren. Jij bent uiteraard de product expert, VDB is de acquisitiespecialist. Zodra beide partijen 100% akkoord zijn kunnen we van start. Last but not least maken we de prospectlijst op. Hierbij kijken we naar de relevante bedrijfsomvang, regio en/of branches van je ideale doelgroep.  Uiteraard kun je eigenhandig de huidige klanten er uit filteren. Pas na jouw goedkeuring op de prospectlijst gaan we daadwerkelijk telefonisch aan de slag.

Vergoedingsmodel

Bij VDB zijn we graag flexibel. We bepalen samen met jou een reëel vergoedingsmodel. We kijken hierin enerzijds naar jullie voorkeur, anderzijds naar onze belervaring in de betreffende markt. Mogelijke vergoedingsmodellen zijn een vergoeding per afspraak(CPL), een vast uurtarief of een hybride model.

Marktinformatie

Naast het leveren van kwalitatieve leads kunnen we ook marktinformatie aanleveren. Goede marketing begint met informatie over uw (regionale) doelgroep, de markt, concurrenten en uiteraard jouw product of dienst.  Tijdens onze belcampagnes ontvangen we vaak veel meer waardevolle informatie dan alleen de lead(informatie mail of ingeplande afspraak). Deze informatie nemen we op in het prospectbestand. Indien we o.b.v. een uurvergoeding samenwerken krijg je al deze waardevolle marktinformatie er gratis bij. Hier kun je vervolgens weer jullie positionering en/of marketinginspanningen actueler en effectiever mee inrichten.

Branches

Momenteel voegen we met onze creatieve aanpak binnen diverse branches waarde toe. Voorbeelden hiervan zijn  ICT-bedrijven, Beveiligingsbedrijven, Installatiebedrijven(onderhoudscontracten binnen MKB), Klimaat technische bedrijven, Accountantskantoren, Payrolling bedrijven, Makelaarskantoren, Leasemaatschappijen, Advocatenkantoren, Evenementorganisaties en HRM dienstverleners.

Testen

Onze verkopers zijn allround en hebben een trackrecord in het genereren van leads. Naast het telefonisch plannen van kwalitatieve afspraken bellen we ook regelmatig voor offerteaanvragen en voor evenementdeelname. Wellicht kan een van deze opties ook voor jouw organisatie het testen waard zijn?  Een testcampagne kan al met een financieel behapbaar budget. Op die manier kun je zonder veel risico beoordelen of dit kanaal voor jouw organisatie werkt. Is de test succesvol? Dan gaan we graag met je in gesprek hoe je hier structureel de ‘new business vruchten’ van kunt plukken. Interesse? Laat het ons hieronder graag weten!

HEB JE INTERESSE IN WAT WE VOOR JE KUNNEN BETEKENEN?